شناسه خبر : 49590
دوشنبه 29 شهريور 1395 , 08:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشییع سه شهید در پاکدشت/تصاویر

آئین تشییع و خاکسپاری سه تن از شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون در پاکدشت با حضور پر شور امت حزب الله برگزار شد.

آئین تشییع پیکر شهیدان مدافع حرم حمید وفایی، نعمت احمدی و حسن خاوری در شهرستان پاکدشت ظهر امروز با حضور گسترده بسیجیان، روحانیان، خانواده معظم شهدا و دیگر شهروندان این شهرستان از محل میدان آزادگان به سمت مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم پیکر مطهر این شهدای مدافع حرم که از اتباع کشور افغانستان و عضو تیپ فاطمیون بودند با حضور پرشور و باشکوه مردم تشییع شد.

تشییع‌کنندگان در طول مسیر با سر دادن شعارهایی همچون "لبیک یا رقیه"، "لبیک یا زینب(س)" ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا بر ایستادگی پای ارزش‌های دین مبین اسلام و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی تأکید کردند.

پس از تشییع این کبوتران سبک بال، تشییع کنندگان به امامت امام جمعه پاکدشت بر پیکر پاک این شهید اقامه نماز کردند.

حجت الاسلام حسن لزومی امام جمعه شهرستان پاکدشت در این مراسم با گرامیداشت شهدای منا و شهدای مدافع حریم اهل بیت گفت: امروز در حال مشاهده تکرار حوادث صدر اسلام هستیم، کفار می خواهند اسلام را نابود کنند اما آنان در 8سال دفاع مقدس هم نتوانستند کاری کنند.

مردم ایران عاشقانه شهدا را تشییع می کنند

وی ادامه داد: آنها با تمام توان و تجهیزات علیه انقلاب و امام و اهل بیت قیام کردند ولی دوستداران اهل بیت به خوبی ایستادگی می کنند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان پاکدشت با اشاره به پیکر شهدای مدافع حرم حاضر بیان کرد: هر سه این شهدا زیر 20سال سن دارند و مانند قاسم بن الحسن در رکاب اهل بیت شهید شده و از دیار شام به جایی آمده اند که هیچ کس را ندارند، یکی از این شهیدان پدر و مادر و حتی هیچ عضوی از خانواده اش را هم در کنار پیکرش ندارد اما مردم ایران عاشقانه وی را همراهی می کنند، مردم ایران برای همه شهدای اسلام یکسان عزاداری می کنند.

وی تصریح کرد: ایستادگی ما به خاطر سوریه نیست؛ بلکه به خاطر حفظ اسلام ناب است، مسلمانان نمی گذارند دست کفار به حریم اهل بیت برسد.

پیکر شهید حمید وفایی سرانجام در قطعه شهدای مدافع حرم گلزار شهدای شریف آباد، پیکر شهید نعمت احمدی در گلزار شهدای امام زاده محمد ده امام شهرستان پاکدشت و پیکر شهید حسن خاوری در گلزار شهدای امام زاده یعقوب(ع) روستای قاسم آباد تهرانچی تهران به خاک سپرده شدند.

گفتنی است این شهدای مدافع حرم در دفاع از حریم اهل بیت(ع) و در استان حلب سوریه در جریان مقابله با گروهک های تروریستی و تکفیری به شهادت رسید.

شایان ذکر است پاکدشت 34 شهید و چندین جاوید الاثر را در راه دفاع از حریم اهل بیت(ع) تقدیم انقلاب کرده است و از این حیث پاکدشت در استان تهران پیشتاز است./

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi